לתזמון יש חשיבות מכרעת כשמדובר בבקשה להעלאת שכר. חשוב לבחור את הרגע הנכון לנהל את השיחה הזו עם המעסיק שלכם. אחד הזמנים הטובים ביותר להעלות את הנושא הוא במהלך סקירת הביצועים השנתית שלכם. כאשר ההישגים והתרומות שלכם מוערכים, זה מספק זמן מתאים לדון בבקשה להעלאת שכר.

זמן שיכול להתאים לדון בהעלאת שכר הוא לדוגמא, כאשר אתם מקבלים על עצמכם אחריות נוספת או השגתם אבני דרך משמעותיות בתפקיד. זה מדגיש את הערך שלכם לחברה ונותן לכם מינוף בעת משא ומתן על שכר גבוה יותר.

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את הבריאות הפיננסית של החברה בעת תזמון הבקשה. אם החברה עוברת תקופה קשה, ייתכן שזה לא הזמן המתאים לבקש העלאה בשכר. עם זאת, אם החברה חווה צמיחה או לאחרונה השיגה חוזה גדול, זה יכול להיות זמן נוח ליזום את השיחה.

בנוסף, מומלץ להימנע מלבקש העלאה בתקופות לחוצות או עמוסות עבור המעסיק, כמו ממש לפני תאריך יעד חשוב או במהלך ארגון מחדש של החברה. בחירת זמן שבו המעסיק שלכם נוטה יותר להיות פתוח וממוקד בפיתוח עובדים תגדיל את הסיכויים שלכם לתוצאה חיובית.
 

איך לבקש העלאת שכר – הכנה לשיחה

 
לפני שנכנסים לשיחה על העלאת שכר, חשוב להכין את עצמכם כראוי. התחילו במחקר של ערך השוק עבור העמדה והתעשייה שלכם. כך תקבלו הבנה טובה יותר של מה שווים הכישורים והניסיון שלכם בשוק העבודה הנוכחי. זה גם יספק ראיות מוצקות לתמיכה בבקשה להעלאה.

לאחר מכן, קחו את הזמן כדי להרהר על ההישגים והתרומות שלכם לחברה. ערכו רשימה של ההישגים שלכם, פרויקטים שהשלמתם בהצלחה וכל משוב חיובי או הכרה שקיבלתם. כך תוכלו לבטא את הערך שלכם ולהדגים מדוע מגיע לכם תוספת שכר.

חשוב גם לצפות מראש התנגדויות או חששות פוטנציאליים שיש למעסיק שלכם. חשבו כיצד תוכלו לטפל בחששות הללו ולספק פתרונות או פשרות. היערכות עם טיעוני נגד ופתרונות תחזק את המקרה שלכם ותראה למעסיק שחשבתם על הדברים.

יתר על כן, תרגלו את השיחה שלכם מראש. חזרו על מה שאתם רוצים לומר ואיך אתם רוצים לומר זאת, אתם תרגישו כך בטוחים יותר במהלך הדיון בפועל. משחק תפקידים עם חבר או מנטור מהימנים יכולים גם להועיל בקבלת משוב ותובנות יקרות ערך.
 

איך לבקש העלאת שכר מהבוס ביעילות 

 
תקשורת יעילה היא המפתח כאשר מבקשים תוספת שכר. התחילו בקביעת פגישה עם הממונה או המנהל שלכם כדי לדון בבקשה. כך תפגינו מקצועיות ותאפשרו לשני הצדדים להקדיש זמן אך ורק לשיחה החשובה הזו.

במהלך הפגישה הביעו בצורה ברורה ובטוחה את רצונכם בתוספת שכר. היו ספציפים לגבי הסכום שאתם מחפשים וספקו נימוקים על סמך המחקר וההישגים שלכם. השתמשו בדוגמאות קונקרטיות כדי להמחיש את הערך והתרומה שלכם לחברה.

שמרו על התנהגות רגועה ומקצועית לאורך כל השיחה. הימנעו מלהתגונן או להתעמת אם אתם מתמודדים עם התנגדות או שאלות. במקום זאת, הקשיבו באופן פעיל למשוב ולחששות של המעסיק שלכם, והגיבו מתוך מחשבה. זה יראה שאתם פתוחים לדיאלוג בונה ומוכנים למצוא מכנה משותף.

בעת העברת הבקשה שלכם, התמקדו בערך שאתם מביאים לארגון ולא בצרכים הפיננסיים האישיים. הדגישו כיצד העלאת שכר תניע אתכם להמשיך ולספק תוצאות יוצאות דופן ולתרום להצלחת החברה. גישה זו מדגימה את המחויבות והמסירות שלכם לצמיחת החברה.

בנוסף, היו מוכנים לנהל משא ומתן. ייתכן שהמעסיק לא יוכל להיענות לבקשתכם המלאה באופן מיידי, אך ייתכן שהוא פתוח לפתרונות חלופיים או לגישה מדורגת. היו גמישים ופתוחים לצורות חלופיות של פיצויים או הטבות שיכולות לענות על הצרכים שלכם.

לבסוף, עקבו אחר השיחה עם סיכום כתוב של הדיון שלכם. כך תבטיחו ששניכם מתואמים ושיש לכם הבנה ברורה לגבי הצעדים הבאים המוסכמים. סיכום זה גם משמש כתיעוד של השיחה לעיון עתידי.
 

איך מבקשים העלאת שכר- טיפים למשא ומתן 

 
משא ומתן על העלאת שכר יכול להיות מאתגר, אך הוא גם מהווה הזדמנות לצמיחה וקידום. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לנווט בתהליך זה בהצלחה.

ראשית, עשו את המחקר שלכם. הבינו את ערך השוק עבור הכישורים והיכולות שלכם ואת הסטנדרטים בתעשייה. מידע זה יספק לכם אמת מידה לקביעת תוספת שכר סבירה. אתרים, סקרי שכר ואנשי קשר בתעשייה יכולים להיות משאבים יקרי ערך לאיסוף נתונים אלה.

שנית, הדגישו את ההישגים והתרומות שלכם לחברה. ערכו רשימה של ההישגים שלכם, פרויקטים שהשלמתם בהצלחה וכל משוב חיובי או הכרה שקיבלתם. ראיות אלו יתמכו בבקשה לשכר גבוה יותר ויוכיחו את הערך שלכם לארגון.

כאשר מנהלים משא ומתן, חשוב להיות בטוחים אך גם מציאותיים. הגדירו תוספת שכר יעד שתתאים למחקר שלכם ולמצבה הפיננסי של החברה. היו מוכנים להצדיק את הבקשה על ידי תיאור כיצד הכישורים, הניסיון והביצועים שלכם מצדיקים העלאה.

בנוסף, שקלו את העיתוי של המשא ומתן שלכם. בחרו רגע שבו החברה מצליחה כלכלית או כאשר לאחרונה השגתם אבן דרך משמעותית. דבר שיכול להגביר את הסבירות לתגובה חיובית.

במהלך המשא ומתן, היו מוכנים לספק חלופות אם בקשתכם הראשונית לא תתקבל מיד. זה יכול לכלול הטבות נוספות, בונוסים או הזדמנויות להתפתחות מקצועית. היו פתוחים לפתרונות יצירתיים שעדיין יכולים לענות על הצרכים שלכם ועל אילוצי החברה.

לבסוף, תרגלו תקשורת יעילה והקשבה פעילה במהלך המשא ומתן. נסחו את הנקודות שלכם בצורה ברורה והקשיבו באופן פעיל לנקודת המבט של המעסיק שלכם. שמרו על טון מכבד והראו נכונות למצוא פתרון מועיל הדדי.
 

בניית תיק 

 
בניית תיק חזק היא קריטית כאשר מבקשים תוספת שכר. התחילו באיסוף ראיות קונקרטיות על ההישגים שלכם, כגון חריגה חיובית ביעדים, יישום פרויקטים מוצלחים או קבלת משוב חיובי מלקוחות או עמיתים. הדגישו כל אחריות נוספת שלקחתם על עצמכם או כל כישורים חדשים שרכשתם שתרמו לצמיחתכם בחברה.

לאחר מכן, כמתו את ההישגים שלכם במידת האפשר. השתמשו במספרים, באחוזים או במדדים ספציפיים כדי להדגים את ההשפעה של העבודה שלכם. זה יספק הוכחות מוחשיות לערך שלכם ויהפוך את המקרה שלכם למשכנע יותר. לדוגמה, אם הגדלתם את המכירות ב-20% או הקטנתם את העלויות ב-15%, הקפידו לכלול את הנתונים הללו במצגת שלכם.

בנוסף לנתונים כמותיים, איספו משוב איכותי מעמיתים, מפקחים או לקוחות. המלצות חיוביות או שבח יכולים לחזק את הטיעון שלכם להעלאת שכר. המלצות אלו צריכות להדגיש את הביצועים יוצאי הדופן שלכם, מוסר העבודה החזק והתרומה לצוות או לארגון.

כמו כן, חשוב להיות מוכנים לטפל בכל התנגדות או חששות פוטנציאליים שיש למעסיק שלכם. צפו לשאלות או ספקות אפשריים שהם עלולים להעלות והגיעו עם תשובות מחושבות היטב. כך תדגימו את המוכנות שלכם ותראו ששקלתם את כל ההיבטים של המצב.

לבסוף, ארגנו את התיק שלכם בצורה ברורה ותמציתית. צרו מסמך או מצגת שמתארים את ההישגים, התרומות שלכם ואת הערך שאתם מביאים לחברה. השתמשו בעזרים חזותיים, כגון תרשימים או גרפים, כדי להפוך את המידע שלכם לאטרקטיבי  יותר מבחינה ויזואלית וקל להבנה.
 

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן

 
כאשר מבקשים תוספת שכר, חשוב להיות מודעים לטעויות נפוצות שעלולות לעכב את סיכויי ההצלחה. על ידי הימנעות מהמלכודות הללו, תוכלו לנווט בתהליך המשא ומתן בצורה יעילה יותר.
 

  1. אי ביצוע מחקר נאות:
    טעות נפוצה אחת היא לא לחקור כראוי את ערך השוק שלכם ואת הוסטנדרטים בתעשייה. הידע של מה מרוויחים אחרים בתפקידים דומים יכול לספק לכם אמת מידה לבקשת העלאת השכר שלכם. ללא הידע הזה, אתם עלולים לבקש העלאה לא ריאלית או להמעיט בערך שלכם.

  2. להיות לא מוכנים וללא ראיות:
    טעות נוספת היא שיחה ללא הכנה מתאימה. ודאו שאספתם את כל המידע הדרוש, כגון מדדי ביצועים, הישגים ועדויות, כדי לתמוך בבקשה שלכם. היכולת לגבות את הטענות בראיות קונקרטיות מחזקת את המקרה שלכם ומגבירה את האמינות שלכם.

  3. גישה תוקפנית:
    יש חשיבות מכרעת לצורה בה אתם ניגשים לשיחה. התנהגו באופן מקצועי ומכבד. הימנעו מלהיכנס לעימות או לדרישה תקיפה, מכיוון שהדבר עלול ליצור מתח ולהפריע לתקשורת פרודוקטיבית. במקום זאת, שמרו על טון חיובי ושיתופי, תוך שימת דגש על התרומות והערך שלכם לארגון.

  4. התמקדות בצרכים האישיים בלבד:
    אמנם חשוב לנסח את הסיבות האישיות שלכם לבקשת העלאת שכר, אך חשוב לא פחות להדגיש כיצד בקשתכם מתיישרת עם יעדי החברה ויעדיה. באמצעות הדגשת היתרונות ההדדיים של העלאת שכר, אתם מוכיחים  שאתם משקיעים בהצלחת הארגון.

  5. התעלמות משיקולי פיצוי חלופי:
    שכר אינו צורת הפיצוי היחידה שניתן לנהל משא ומתן. ניתן לדון גם ביתרונות כגון זמן חופשה נוסף, שעות עבודה גמישות, הזדמנויות לפיתוח מקצועי או בונוסים מבוססי ביצועים. אי מוכנות לשקול חלופות אלה עלול להגביל את האפשרויות שלכם להגיע להסכם מועיל הדדי.

 

מעקב לאחר הדיון והשלבים הבאים

 
לאחר דיון העלאת השכר עם המעסיק, חשוב לעקוב ולנקוט בצעדים הבאים המתאימים. כך תוכלו להבטיח שהשיחה תהיה יעילה ושאתם פועלים באופן פעיל להשגת התוצאה הרצויה שלכם.

ראשית, הביעו את הכרת התודה שלכם. ללא קשר לתוצאות הדיון, חיוני להודות למעסיק שלכם על שהקדיש מזמנו לשקול את הבקשה. זה מראה על מקצועיות והערכה לנכונותם להשתתף בשיחה.

לאחר מכן, הבהירו את כל פריטי הפעולה או השלבים הבאים. אם המעסיק שלכם הסכים לשקול את הבקשה או ביקש מידע נוסף, הקפידו לבצע את הפעולות בהקדם. ספקו כל מסמך או נתון שעשויים להידרש וטפלו בכל חששות או שאלות שעלו במהלך הדיון.

שמרו על קווי תקשורת פתוחים. בדקו מעת לעת עם המעסיק שלכם כדי לברר על התקדמות הבקשה שלכם. כך תפגינו עניין מתמשך ואת המחויבות שלכם לבקשה. עם זאת, שימו לב לא להיות להוטים או חסרי סבלנות מדי, שכן להתנהגויות אלו עשויות להיות השפעה שלילית על התוצאה.

המשיכו להצטיין בתפקידכם. גם אם הבקשה להעלאת שכר נדחתה או נדחית, חשוב להישאר ממוקדים ומחויבים לעבודה. הציגו את המסירות שלכם על ידי אספקת תוצאות באיכות גבוהה באופן עקבי ומעבר לציפיות. זה לא רק יועיל לצמיחה המקצועית שלכם אלא גם יחזק את הטענה שלכם לדיונים עתידיים על העלאת שכר.

לבסוף, היו מוכנים  להערכה מחודשת של מצבכם. אם הבקשה נדחתה, ייתכן שיהיה צורך לשקול מחדש את האפשרויות שלכם. זה יכול לכלול בחינת הזדמנויות לצמיחה בתוך הארגון, חיפוש אחר אחריות נוספת, או אפילו בחינת מסלולי קריירה חלופיים. חשבו על המשוב שהתקבל במהלך הדיון והשתמשו בו כזרז להתפתחות אישית ומקצועית.