קורות חיים הם מסמך המספק סיכום תמציתי של ההשכלה, ניסיון העבודה, הכישורים והיכולות שלכם. זוהי בדרך כלל נקודת המגע הראשונה ביניכם לבין מעסיק פוטנציאלי. קורות חיים משמשים ככלי להצגת היכולות שלכם ועל פי מידת התאמה, מבטיחים זימון לראיון. בעצם, קורות חיים הם כלי השיווק האישי שלכם, שנועד להדגיש את החוזקות שלכם ולשכנע את המעסיקים שאתם מתאימים למשרה או לתפקיד מסוים.

איך עושים קורות חיים לעבודה זו שאלה שכל מי שמחפש עבודה מתמודד איתה. קורות חיים מעוצבים היטב צריכים להיות מותאמים למשרה הספציפית בלוחות הדרושים אליה אתם מגישים מועמדות, תוך שימת דגש על מיומנויות וחוויות רלוונטיות שגורמים לכם לבלוט על פני מועמדים אחרים. זה צריך להיות ברור, תמציתי וקל לקריאה, עם פורמט מקצועי שמושך את תשומת הלב של מנהלים מגייסים.

בעת יצירת קורות חיים, חשוב לכלול סעיפים מרכזיים כגון פרטי התקשרות, סיכום מקצועי או הצהרה אובייקטיבית, רשימת מיומנויות, ניסיון תעסוקתי, השכלה וכל סעיף רלוונטי נוסף. סעיפים אלה מספקים סקירה מקיפה של הרקע והכישורים שלכם, ומעניקים למעסיקים הבנה ברורה של היכולות וההתאמה הפוטנציאלית שלכם לארגון שלהם.

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, בקשות עבודה רבות מוגשות כעת באופן מקוון, ולעתים קרובות קורות חיים נסרקים על ידי מערכות מעקב אחר מועמדים (ATS) עוד לפני שהם מגיעים לעיניים אנושיות. לכן, חיוני לבצע אופטימיזציה של קורות החיים שלכם על ידי שימוש במילות מפתח וביטויים המתאימים לתיאור התפקיד. כך שהסיכויים, שקורות החיים שלכם ייבחרו על ידי ה-ATS ויגיעו לידיו של מנהל גיוס, יגדלו.

 

איך לכתוב יעד או סיכום אפקטיביים

 

מטרת קורות החיים או הצהרת הסיכום שלכם היא הדבר הראשון שמעסיקים יקראו, ולכן הם צריכים לעשות רושם חזק. חלק זה צריך להיות תמציתי ומשכנע, להדגיש את יעדי הקריירה שלכם ולסכם את הכישורים העיקריים שלכם.

כדי לכתוב יעד או סיכום יעיל, התחילו בזיהוי יעדי הקריירה שלכם והתפקיד הספציפי אליו אתם מגישים מועמדות, כך תוכלו לסגנן את ההצהרה שלכם כך שתתאים לצרכי המעסיק ולהפגין את ההתלהבות שלכם מהתפקיד.

לאחר מכן, התמקדו בהצגת הכישורים והחוויות הרלוונטיים ביותר שלכם. הדגישו את ההישגים והחוזקות העיקריים שלכם הקשורים ישירות למשרה שאליה אתם מגישים מועמדות. השתמשו בפעלי פעולה חזקים ובנתונים כמותיים במידת האפשר כדי לספק ראיות קונקרטיות ליכולות שלכם.

הקפידו שהצהרת המטרה או הסיכום שלכם תהיה קצרה, באופן אידיאלי לא יותר מ-2-3 משפטים. השתמשו בשפה תמציתית והימנעו מז'רגון או מילות באזז מיותרות. זכרו, המטרה היא ללכוד את תשומת הלב של המעסיק ולעשות רושם ראשוני חזק.

בנוסף, שימו לב לטון ולסגנון של ההצהרה שלכם. הכתיבה צריכה להיות מקצועית ומותאמת לענף או לתחום הספציפי אליו אתם פונים. עשו מחקר על החברה והערכים שלה כדי להבטיח שההצהרה שלכם משקפת את הייעוד והתרבות שלה.

לבסוף, הקפידו לבדוק ולשנות את המטרה או הצהרת הסיכום שלכם לפני שליחת קורות החיים שלכם. בקשו משוב מעמיתים או אנשי מקצוע מהימנים בתחומכם כדי להבטיח שהמסמך מעביר ביעילות את החוזקות שלכם ומתיישר עם המשרה אליה אתם מגישים מועמדות.

 

מה לכלול בהצגת הכישורים שלכם

 

כאשר מגיעים להצגת הכישורים שלכם בקורות החיים, חשוב לכלול את הכישורים הרלוונטיים ביותר שמתיישרים עם המשרה שאליה אתם מגישים מועמדות. התחילו בבדיקה קפדנית של תיאור התפקיד וזיהוי המיומנויות והכישורים העיקריים שהמעסיק מחפש.

לאחר שזיהיתם את הכישורים החשובים, קבעו כיצד להציג אותם בצורה הטובה ביותר בקורות החיים שלכם. אחת הדרכים האפקטיביות היא ליצור מדור מיומנויות ייעודי שבו תוכלו לרשום את היכולות שלכם בצורה ברורה ומאורגנת. השתמשו בנקודות תבליט כדי להדגיש כל מיומנות, מה שמקל על המעסיק לסרוק ולזהות במהירות את היתרונות שלכם.

כלול שילוב של כישורים קשים ורכים בקורות החיים שלכם. מיומנויות קשות הן יכולות טכניות ספציפיות הקשורות ישירות לתפקיד, כגון שפות תכנות או שליטה בשפה זרה. מיומנויות רכות, לעומת זאת, הן תכונות ותכונות אישיות בעלות ערך בכל מקום עבודה, כמו מיומנויות תקשורת, יכולות פתרון בעיות או עבודת צוות.

כדי לשפר עוד יותר את ההשפעה של תחום המיומנויות שלכם, נסו לספק דוגמאות או הישגים ספציפיים המדגימים כיצד יישמתם את המיומנויות הללו בתפקידים או בפרויקטים קודמים. זה מוסיף אמינות לטענות שלכם ועוזר למעסיק לדמיין איך אתם יכול לתרום לארגון שלו.

 

איך להדגיש את חווית העבודה שלכם

 

אחד הסעיפים החשובים ביותר בקורות החיים שלכם הוא נושא הניסיון שלכם. זה המקום שבו אתם באמת יכולים להציג הישגים מקצועיים ולהפגין את הערך שלכם למעסיקים פוטנציאליים. כדי להבליט את החלק הזה, בצעו את שלושת השלבים העיקריים הבאים:

 התחילו עם כותרת משרה חזקה ושם חברה: 

התחילו כל סעיף בשם החברה בה עבדתם, ואחריו שם המשרה שלכם. זה עוזר לספק הקשר ונותן לקורא הבנה מיידית של התפקיד. הקפידו להשתמש בפורמט עקבי ולכלול את תאריכי העסקה.


השתמשו במילות פעולה והישגים שניתנים לכימות:

כאשר אתם מתארים את חווית העבודה שלכם, השתמשו במילות פעולה כדי להעביר את האחריות וההישגים שלכם. התחילו כל נקודת תבליט עם פועל חזק כדי להפוך את ההצהרות שלכם למשפיעות יותר. בנוסף, במידת האפשר, כללו הישגים שניתנים לכימות כדי להדגים את תוצאות העבודה שלכם. לדוגמה, במקום לומר "ניהל צוות", אתם יכול לומר "ניהלתי בהצלחה צוות של 10 עובדים, מה שהביא לעלייה של 20% בפריון".

 התאימו את הניסיון שלכם למשרה: 

התאמה אישית של סעיף ניסיון העבודה שלכם כך שיתאים לדרישות המשרה אליה אתם מגישים מועמדות היא חיונית. בחנו בקפידה את תיאור התפקיד וזיהוי המיומנויות והחוויות העיקריות שהמעסיק מחפש. לאחר מכן, הדגישו חוויות והישגים רלוונטיים התואמים את הדרישות הללו. זה יראה למעסיק שיש לכם את הכישורים והניסיון הדרושים כדי להצטיין בתפקיד.

זכור לשמור על קטע ניסיון העבודה שלכם תמציתי וממוקד. כתבו רק את התפקידים הרלוונטיים ביותר והדגישו את אלו הקשורים ישירות למשרה שאליה אתם מגישים מועמדות. אם יש לכם ניסיון עבודה מוגבל, שקלו לכלול התמחות, עבודה בהתנדבות או קורסים רלוונטיים כדי להדגים את היכולות והמסירות שלכם.

 

איך עושים קורות חיים

 

איך לרשום את ההשכלה שלכם

 

כאשר מגיעים לקטע של ההשכלה בקורות החיים, יש כמה פרטים חשובים שיש לקחת בחשבון. עקבו אחר ההנחיות הבאות כדי להציג ביעילות את הרקע ההשכלתי שלכם:

התחילו עם רמת ההשכלה הגבוהה ביותר שלכם:
התחילו בפירוט רמת ההשכלה הגבוהה ביותר שלכם, בין אם זה תואר אקדמי, הסמכה מקצועית או   כתעודת בגרות. ציינו את שם המוסד, התואר או ההסמכה שנצברו ושנת ההשלמה.

הוסיפו קורסים או התמחויות רלוונטיות:
אם השלמתם קורסים או הכשרה מיוחדת הרלוונטית למשרה אליה אתם מגישים מועמדות, יש לכלול אותה בסעיף זה. כך אתם יכולים להפגין את המומחיות שלכם בתחום מסוים ולגרום לכם להתבלט כמועמד ראוי.

הדגישו את ההצטיינות וההישגים האקדמיים:
אם קיבלתם הצטיינות אקדמית כלשהי או השגתם הישגים בולטים במהלך הלימודים, הקפידו לציין זאת. זה יכול לכלול מלגות, הכרה ברשימת הדיקן או כל הישג רלוונטי אחר. פרטים אלה יכולים לעזור לשפר עוד יותר את הכישורים שלכם ולהדגיש את מסירותכם למצוינות אקדמית.

אל תשכחו פיתוח מקצועי או השתלמויות:
אם השתתפתם בתוכניות פיתוח מקצועי, סדנאות או קורסי המשך, הכניסו אותם בחלק זה. התפתחות מקצועית מראה שאתם מחויבים להישאר מעודכנים בתחום שלכם ולשפר ללא הרף את הכישורים שלכם.

שמרו על תמציתיות ורלוונטיות:
למרות שחשוב לספק מספיק מידע על ההשכלה שלכם, הקפידו לשמור אותו תמציתי ורלוונטי. התמקדו בתארים, בהסמכות ובקורסים הקשורים ישירות למשרה שאליה אתם מגישים מועמדות. הימנעו מלכלול פרטים מיותרים שעלולים להסיח את הדעת מהמידע החשוב ביותר.

 

מה לגבי קטעים נוספים

 

כשמדובר ביצירת קורות חיים, ישנם סעיפים נוספים שתוכלו לכלול כדי להבליט את קורות החיים שלכם. חלקים אלה יכולים לספק מידע רב ערך על כישורים, תחומי עניין והמעורבות שלכם מחוץ ללימודים ולניסיון העבודה שלכם. להלן מספר סעיפים נוספים שתוכלו לשקול לכלול בקורות החיים שלכם:

 

  1. מיומנויות:
    סעיף הכישורים מאפשר לכם להדגיש יכולות ספציפיות הרלוונטיות למשרה אליה אתם מגישים מועמדות. זה יכול לכלול מיומנויות טכניות, כגון מיומנות בשפות תכנות או תוכנה, כמו גם מיומנויות רכות כמו תקשורת או מנהיגות.
  2. הסמכות:
    אם קיבלתם אישורים כלשהם שרלוונטיים לתפקיד שאתם מחפשים, הוסיפו אותם בסעיף נפרד. הסמכות יכולות להוכיח את המחויבות שלכם לפיתוח מקצועי ויכולות לעזור לבדל אתכם ממועמדים אחרים.
  3. ניסיון בהתנדבות:
    הכללת קטע על התנסות בהתנדבות היא דרך מצוינת להפגין את מעורבותכם בקהילה ולהפגין את מסירותכם להשפעה חיובית. הדגישו כל עבודת התנדבות שעשיתם, כולל הארגון, התאריכים והתפקיד שלכם.
  4. פרויקטים:
    אם סיימתם פרויקטים משמעותיים הקשורים לתחום שלכם, אתם יכולים לכלול קטע בו תוכלו לתאר אותם בקצרה. זה שימושי במיוחד עבור אנשים בתחומים יצירתיים או טכניים שיכולים להציג את תיק עבודות.
  5. שיוכים מקצועיים:
    אם אתם חברים בארגונים או איגודים מקצועיים כלשהם, הוסיפו סעיף המדגיש את החברות שלכם. כך אתם מפגינים מעורבות פעילה בתעשייה ואת המחויבות שלכם להישאר מעודכנים לגבי ההתפתחויות האחרונות.

 

כיצד לעצב ולערוך את קורות החיים שלכם

 

עיצוב ועריכה של קורות החיים חיוניים כדי להבטיח שהמסמך יראה מהוקצע וישדר מקצועיות. הנה כמה נקודות אחרונות שכדאי לשקול לפני שליחת קורות החיים שלכם:

1. עקביות היא המפתח. 

ודאו שהעיצוב והסגנון של קורות החיים שלכם עקביים לאורך כל הדרך. השתמשו באותו גופן, גודל גופן ועיצוב עבור כותרות, כותרות משנה ונקודות תבליטים. כך מתקבל מסמך מלוכד מבחינה ויזואלית ונוח לקריאה.

2. שימו לב למרווחים. 

השתמשו במרווח מתאים בין סעיפים ופסקאות כדי לשפר את הקריאה. הימנעו מצפיפות יתר של קורות החיים שלכם עם יותר מדי מידע או שימוש בשטח לבן מוגזם. תכננו פריסה מאוזנת ומושכת מבחינה ויזואלית.

3. הגהה, הגהה, הגהה. 

שגיאות הקלדה ושגיאות דקדוק עלולות לערער על המקצועיות ועל תשומת הלב שלכם לפרטים. קחו את הזמן להגהה חוזרת בקורות החיים שלכם ותקנו כל שגיאת כתיב או דקדוק. בקשו מחברים או בני משפחה לעיין בו גם כן, מכיוון שעיניים טריות עלולות לתפוס שגיאות שאולי פספסתם.

4. התאימו את קורות החיים שלכם לתפקיד. 

התאימו אישית את קורות החיים שלכם לכל תפקיד שאתם מגישים אליו מועמדות. עיינו בתיאור התפקיד והדגישו את הכישורים והחוויות הרלוונטיים ביותר לתפקיד, כך תראו למעסיק שהקדשתם את הזמן להבין את הצרכים שלהם ויש לכם את הכישורים שהם מחפשים.

5. שמרו את זה תמציתי. 

שאפו לקורות חיים שלא יעלו על שני עמודים. היו סלקטיביים במידע שאתם כוללים והתמקדו בהדגשת החוויות הרלוונטיות והמשפיעות ביותר שלכם. השתמשו בנקודות תבליט ובמשפטים תמציתיים כדי להעביר את ההישגים והאחריות שלכם.